0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

اسکرابر چیست؟ راهنمای جامع آشنایی با این دستگاه شگفت انگیز

در دنیای پرمشغله امروز، نظافت و نگهداری از منزل یا محل کار می‌تواند چالشی زمان‌بر و طاقت‌فرسا باشد. به خصوص تمیز کردن کف‌ها که به دلیل تماس مداوم با گرد و غبار، لکه‌ها و آلودگی‌ها، نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

در اینجا، زمین شوی یا اسکرابر به عنوان یک راه حل ایده‌آل برای نظافت آسان و سریع کف‌ها به کمک شما می‌آید. این دستگاه‌ها با بهره‌گیری از مکانیزم‌های مختلف، قادر به شستشو، خشک کردن و در برخی موارد، ضدعفونی کردن سطوح مختلف از جمله سرامیک، سنگ، موزاییک و پارکت هستند.

دستگاه اسکرابر به عنوان یکی از متداول ترین دستگاه های شستشوی زمین محسوب می شود و در بیشتر ساختمان های پر جمعیت و ادارات بزرگ از این دستگاه برای تمیز کردن زمین استفاده می شود. امروزه می توان استفاده از مدل های مختلف کف شوی و زمین شوی را هم جز،اسکرابرمحسوب کرد. حتی در اماکن مذهبی هم بیشتر از این دستگاه برای شستشوی زمین استفاده می کنند.

برای مشاوره و خرید بهترین اسکرابر ( شوینده و مکنده ) برای کسب و کار شما، می توانید با مشاورین فروش ما با شماره 02166023323 در ارتباط باشید

زمین شوی یا اسکرابر چیست؟

دستگاه‌های اسکرابر - زمین شوی ماشین‌های صنعتی هستند که برای انجام وظیفه شستشو و تمیز کردن زمین‌ها بدون نیاز به جارو و سطل یا خم شدن و روی زانو نشستن و استفاده از دست­ها است. این دستگاه‌های هوشمند اغلب از یک برس اسکرابر که در داخل دستگاه قرار دارد برای تمیز کردن زمین استفاده می‌کنند.

این دستگاه زمین شوی قادر است که یک محیط وسیع را در کوتاه ترین زمان ممکن تمیز کند بدون اینکه نیاز به اتلاف وقت سرنشین آن باشد. دستگاه اسکرابر به دو دسته تقسیم می شود؛ اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار. اسکرابر دستی مثل دستگاه سرنشین دار کاربری راحتی ندارد اما باز هم نسبت به نمونه های قدیمی، کار با آن ساده تر است و در واقع مانند یک ماشین جارو برقی اتوماتیک کار می کند. اما اسکرابر سرنشین دار کاربری بسیار ساده تری دارد و کاربر آن تنها با نشستن در پشت این ماشین می تواند به آن فرمان دهد که به کدام سمت برود.قیمت اسکرابر صنعتی را در سایت تمیز گستر اندیشان میتوانید مشاهده کنید.

این دستگاه اغلب برای شست و شو و خشک کردن روزانه کف و سطوح داخلی اماکن و ساختمان ها استفاده میشود اما ممکن است برای نظافت سطوح کف و غیر ساینده فضاهای بیرونی هم استفاده گردد.

اسکرابردر دو مدل دستی و خودرویی طراحی شده است.در مدل های دستی فرد در پشت دستگاه ایستاده و کف شوی را هدایت میکند، اما در مدل های خودرویی کاربر روی صندلی دستگاه قرار گرفته و توسط فرمان و پدال دستگاه اسکرابر را هدایت می نماید.

دستگاه اسکرابر یکی از دستگاه های بزرگ و مدرن می باشد که برای شستن سطوح مختلف و البته بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.این وسیله به خوبی سطوح مختلف را می شوید و آلودگی ها و زباله ها را جمع آوری می کند.این دستگاه دارای ویژگی های خوبی می باشد که ما به آن می پردازیم.

 

کارکرد دستگاه اسکرابر

گفتیم که زمین شوی یا اسکرابر چیست؟ حال باید کارکرد آن را ببینیم. یک دستگاه اسکرابر - زمین شوی محلول تمیزکننده را پخش می‌کند، از برس اسکرابر داخلی برای شستن زمین استفاده می‌کند و سپس آب اضافی را جاروبرقی می‌کشد. این کار باعث می‌شود که زمین اتاق خشک و تمیز شود. اکثر اسکرابر - زمین شوی ها برای انجام تمام این مراحل در یک مرحله ساده ساخته‌شده‌اند و در زمان و انرژی صرفه‌جویی می‌کنند.

این دستگاه دارای پدها و برس هایی با سرعت دورانی زیاد، دو مخزن برای نگهداری آب تمیز و آب آلوده، موتور و تی های مکش آب، منبع تغذیه و ... می باشد.

مخزن آب تمیزی که برای شستشوی سطوح استفاده می شود در قسمت جلو دستگاه و مخزن جمع آوری پساب ها نیز در انتهای دستگاه نصب شده است.

برس هایی که با مواد ضد عفونی کننده و کف آلود آغشته شده اند با استفاده از تنظیماتی خاص مانند سرعت دوران و یا مقدار استفاده از مواد شوینده شروع به کار می کنند و به دنبال آن مکش های جمع آوری پساب ها تمامی آب های آلوده و زباله ها را جمع آوری می کنند.

این دستگاه با استفاده از جریان مستقیم و همچنین باتری کار می کند.دستگاه هایی که از جریان مستقیم برق استفاده می کنند، نگران تمام شدن شارژ خود نمی باشند.

نوع دستیاین دستگاه بیشتر برای راهروها و فضاهای صنعتی کوچک تر و نوع خودروی برای مکان بزرگ استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:انواع اسکرابرها

1-منبع تغذیه دستگاه اسکرابر

این دستگاه به طور متعارف با نیروی برق یا نیروی الکتریکی تغذیه می شود. اما جدیداً دو نوع دستگاه اسکرابر وجود دارد که منبع تغذیه های متفاوتی دارند. این دو مدل دستگاه به دو دسته تقسیم می شوند دستگاه اسکرابر کابلی و اسکرابر باطری خور. نوع کابلی آن که به برق شهری متصل شده و با استفاده از این منبع برق تغذیه می شود. اما نوع باطری خور آن باید شارژ شود و از نیروی برق در مواقعی که برق قطع شود می تواند استفاده کند. در نتیجه شستشوی دستگاه اسکرابر باطری خور آزادانه تر انجام می شود و نیازی نیست که به نیروی برق متصل شود و سطح بهینه ی کار این دستگاه ها نسبت به نمونه های دیگر آن بالاتر می رود. هر چند که معمولاً در دستگاه اسکرابری که از باطری استفاده می کند، دستگاه نسبتاً کمی سنگین تر می شود اما در عوض سطح صدایی که ممکن است در اثر استفاده از کابل در دستگاه به وجود بیاید کاهش پیدا می کند.

2-موتور جلوبرنده دستگاه اسکرابر

همانطور که می دانید این دستگاه دارای یک موتور جلوبرنده می باشد. در دستگاه اسکرابری که از موتور جلوبرنده استفاده می کند می توانید دستگاه را به هر طرف که می خواهید راهنمایی کنید. از موتور جلوبرنده در دستگاه هایی استفاده می شود که از نوع سرنشین دار هستند و در واقع در دستگاه اسکرابر بدون سرنشین از این موتورها استفاده نمی شود.

3-نوع برس استفاده شده در دستگاه اسکرابر

نوع برسی که در این دستگاه استفاده می شود مهم است. نوع این برس ها متفاوت هستند و شامل دو نوع غلطکی و برس های دیسکی می شود. همانطور که می دانید برس های دیسکی حالت دایره ای دارند و بیشتر شبیه به دیسک هستند در حالی که برس های غلطکی بیشتر شبیه به استوانه و غلطک هستند و برای محیط های مناسب اند که در گوشه ها باشد و امکان تمیز کردن آنها به وسیله ی برس های دیسکی نباشد. از برس های دسکی بیشتر برای تمیز کردن کاشی و سرامیک ها استفاده می شود و از برس های رولی برای تمیز کردن خلل و فرج ها استفاده می کنند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با  مشاورین فروش ما  
02166023323 

4-نیروی محرکه اسکرابر

شما می‌توانید اکثر ماشین‌ها را در مدل­های با سیم یا باتری‌دار خریداری کنید. مزایای واحدهای باتری دار این است که در حین تمیز کردن کل زمین فضای کسب‌وکار خود مجبور نخواهید بود با سیم یا پلاگین های کافی برای استفاده از آن سر و کار داشته باشید. نقطه ضعف این سبک این است که دستگاه باید به طور دوره‌ای شارژ شود. واحدهای دارای انرژی باتری می‌توانند برای 1 تا 7 ساعت استفاده کافی شارژ داشته باشند. اندازه دستگاه می‌تواند بر مدت‌زمان استفاده از آن قبل از نیاز به شارژ تأثیر بگذارد و باتری‌های بزرگ‌تر معادل یک واحد گران‌تر است.

واحدهای سیمی باید به پریز برق وصل شوند و طول سیم معمولی که شامل می‌شود حدود 50 فوت طول خواهد داشت. وصل کردن و جدا کردن تمیزکننده می‌تواند زمان بیشتری را به فرآیند تمیز کردن اضافه کند، اما شما مجبور نیستید دستگاه اسکرابر - زمین شوی خود را شارژ کنید و می‌توانید برای مدت طولانی بدون مشکل از آن استفاده کنید.

مکانیزم عملکرد اسکرابر :

دستگاه اسکرابر (کف شوی) واجد قابلیت شست و شوی و خشک کردن همزمان کف زمین است.

در ابتدا از طریق خروجی مخزن اسکرابر آب و شوینده روی سطح زمین پاشیده می شود سپس توسط برس که در جلوی دستگاه تعبیه شده با چرخش دورانی کف زمین برس زنی می شود و با آبی که به طور همزمان روی زمین ریخته می شود سطوح سخت کف به خوبی تمیز می گردد.

توسط موتور مکش و تی که در عقب دستگاه تعبیه شده آب کثیف ریخته شده با قدرت تمام، همزمان با مرحله برس زنی و شست و شو از کف کاملا جمع می شود و وارد مخزن آب کثیف اسکرابر می گردد.

و در آخر آب کثیف جمع شده در مخزن توسط شلنگ تخلیه خالی میگردد.

انواع ماشین‌های زمین شوی

انواع اسکرابر - زمین شوی و مشخصات فنی آن در سه سبک اصلی تولید می‌شوند:

  1. اسکرابر عمودی:برای مناطق کوچک‌تر از 150 تا 350 مترمربع مناسب است. آن‌ها سبک‌وزن هستند، درست مانند جاروبرقی خانگی کار می‌کنند و برای فضاهای اداری کوچک‌تر، کلاس‌های درس و ورودی‌ها عالی هستند.
  2. اسکرابر Walk-Behind: این مدل از اسکرابر در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود اما معمولاً برای مناطقی با وسعت 300 تا 450 مترمربع ساخته می‌شود. اپراتور پشت اسکرابر راه می‌رود و در حین حرکت آن را هدایت می‌کند. این مدل برای مناطق باز بزرگ عالی است اما در فضاهای کوچک و محدود کار نمی‌کند.
  3. اسکرابر اتوماتیک سواری: این مدل، بزرگ‌ترین مدل اسکرابر - زمین شوی هستند و معمولاً برای استفاده از متراژ­های وسیع ساخته می‌شوند. این مدل در هیچ فضای غیر صنعتی یا جایی که مبلمانی برای حرکت در اطراف وجود دارد استفاده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:اجزای اصلی اسکرابر

تمیز کردن زمین‌های سخت با اسکرابر

اگر فضای بزرگی در کسب‌وکار خود دارید که فرش نشده است، هیچ گزینه‌ای بهتر از استفاده از دستگاه زمین شوی برای تمیز کردن آن فضا وجود ندارد. این‌ها کارآمدترین واحدهای نظافتی هستند که برای این فرآیند استفاده می‌شوند و تضمین می‌کنند که زمین پوش شما هرروز به طور کامل و مؤثر تمیز می‌شود.

اینکه بتوانید اطمینان حاصل کنید که تجارت شما ایمن، تمیز و بهداشتی است، یک مزیت بزرگ برای استفاده از این نوع ماشین‌های تمیزکننده است. اگر در کسب‌وکار خود فضای بزرگی دارید که زمین پوش سخت است، باید دستگاه زمین شوی مناسب را انتخاب کنید تا نیازهای نظافتی خود را برطرف کند. حالا انواع اسکرابر و مشخصات فنی آن را بررسی می­کنیم.

دستگاه اسکرابر (شستشو مکنده) مدل E75BT

این مدل اسکرابر - زمین شوی دوکاره، شستشو و مکنده به همراه سیستم جلو برنده خودکار است. دستگاه بدون موتور جلو برنده و برس زیر دستگاه تعویض راحتی دارد. همراه با ضمانت یک‌ساله رایگان و پانزده سال خدمات پس از فروش تمیزگستر. جهت نظافت انواع سطوح اپوکسی، سرامیکی، سنگی، پارکت و غیره

مشخصات فنی:

  • قدرت موتور مکش 1000 وات
  • قدرت موتور برس 750 وات
  • عرض شستشو 45 سانتی‌متر
  • عرض تی خشک کن 80 سانتی‌متر
  • ظرفیت آب تمیز 25 لیتر
  • ظرفیت آب کثیف 30 لیتر
  • وزن دستگاه 765 کیلوگرم
  • ابعاد 106 * 48 * 116
دستگاه اسکرابر (شستشو مکنده) مدل E75BT

دستگاه اسکرابر (شستشو مکنده) مدل E75CT

اسکرابر کابلی با سیستم جلو برنده خودکار دستگاه بدون موتور جلو برنده و ظرفیت بالای مخزن آب و که قابلیت کارکرد طولانی را در پی دارد. دارای تی ضد سایش پلی اورتان آلمان با قابلیت استفاده از دو لبه و یک سال ضمانت رایگان موجود بودن قطعات یدکی و خدمات پس از فروش گسترده در سراسر ایران و مناسب نظافت انواع سطوح پارکت، سنگی، اپوکسی، سرامیکی و...

مشخصات فنی:

  • قدرت موتور مکش 1000 وات
  • قدرت موتور برس 750 وات
  • عرض شستشو 45 سانتی‌متر
  • عرض تی خشک کن 80 سانتی‌متر
  • ظرفیت آب تمیز 25 لیتر
  • ظرفیت آب کثیف 30 لیتر
  • وزن دستگاه 765 کیلوگرم
  • ابعاد 106 * 48 * 116
دستگاه اسکرابر (شستشو مکنده) مدل E75CT

دستگاه اسکرابر (دوقلوی شوینده مکنده) مدل E50T

این دستگاه قابلیت شستشوی و پولیش زدن زمین با برس نرم و جمع‌آوری آب کثیف به صورت هم‌زمان را دارد. دسته آن قابل تنظیم است و  اسکویچی با تغییر جهت دستگاه، اتوماتیک تغییر جهت می­دهد.

مشخصات فنی:

  • 41 سانتی‌متر عرض شستشو 
  • 50 سانتی‌متر عرض تی کشیدن 
  • 20 سانتی متر قطر برس 
  • 550 وات قدرت موتور برش 
  • 220 بار فشار مکش 
  • 1300 وات قدرت موتو مکش 
  • 16 لیتر ظرفیت آب تمییز 
  • 18 لیتر ظرفیت مخزن آب کثیف 
  • 10 متر طول کابل 
  • 900 متر بازدهی دستگاه در مترمربع
  • 53 کیلوگرم وزن 
  • ابعاد 83 * 56 * 42
دستگاه اسکرابر (دوقلوی شوینده مکنده) مدل E50T

مزایای استفاده از اسکرابر

فروشگاه تمیز گستر با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه­ی تهیه و توزیع بهترین دستگاه­ها، انواع زمین شورها را برای شما تهیه کرده است. می‌توانید برای خرید با ورود و ثبت شماره از طریق درگاه­های امن اقدام کنید.

*افزایش سرعت شستشو با دستگاه اسکرابر

شاید زمانی که نام این دستگاه می آید اغلب ما به این موضوع فکر کنیم که با استفاده از دستگاه اسکرابر، سرعت شستشوی یک مکان بیشتر می شود و این کاملاً درست است. به همین دلیل است که اغلب از دستگاه اسکرابر برای شستن مناطق وسیع استفاده می شود. استفاده از روش های سنتی مانند شستن یک مکان با تی و سطل در حالت بهینه تنها برای منطقه ای به وسعت 160 متر مربع کاربرد دارد در حالی که استفاده از دستگاه اسکرابر می تواند به شما در شستن یک مکان تا وسعت 700 متر مربع هم کمک کند و این برای ادارات بزرگ و مناطق وسیع فوق العاده است.

*افزایش کیفیت شستشو

نکته ی بعدی که دستگاه اسکرابر می تواند در شستشو به آن کمک کند، افزایش کیفیت شستشوی یک مکان است. معمولاً شستشوی یک مکان با تی و آب نه تنها به انرژی زیادی نیاز دارد و بهینه نیست بلکه کیفیت بالایی هم ندارد و برای شستن یک مکان با وسعت کم شاید شما مواد شوینده بیشتری مصرف کنید در حالی که به نتیجه ی دلخواه خود هم نمی رسید. در حالی که استفاده از دستگاه اسکرابر به شما کمک می کند که حتی خلل و فرجی هم که به وسیله ی دست به راحتی تمیز نمی شوند، به وسیله ی این دستگاه کاملاً تمیز شوند. گاهاً شما با شستشوی دستی یک مکان فقط باعث توزیع آلودگی در مکان های دیگر می شوید که این توزیع مداوم آلودگی باعث نشر بیماری در مکانی دیگر می شود. در حالی که با استفاده از دستگاه اسکرابر مطمئن می شوید که کار شما کاملاً بدون نقص بوده است و کل مکان مورد نظر به صورت یک دست تمیز شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با  مشاورین فروش ما  
02166023323 

*کاهش زمان خشک شدن

یکی از فواید استفاده از دستگاه اسکرابر، کاهش زمان خشک شدن است. معمولاً دستگاه اسکرابر پس از شستن یک مکان با استفاده از یک تی مخصوص آن مکان را کاملاً خشک می کند در حالی که استفاده از روش دستی این مزیت ها را ندارد و شما با استفاده از نیروی دست نمی توانید این عمل را به سرعت دستگاه انجام دهید. البته استفاده از این روش برای مکان هایی که حاوی کاشی و سرامیک هستند مهم تر است زیرا معمولاً اگر این مکان ها خیس بمانند امکان لیز خوردن افراد بر روی آن ها وجود دارد.

*استفاده ی کمتر از مواد شوینده و صرفه ی اقتصادی

یکی از مواردی که در اکثر دستگاه های اسکرابر رعایت می شود، کاهش موارد مصرفی و شوینده هاست در حالی که شاید اگر شما بخواهید یک مکان به این وسعت را به روش دستی به طور کامل تمیز کنید، نیاز دارید که مقدار بیشتری شوینده را نسبت به این دستگاه استفاده کنید. این می تواند برای یک اداره مزیت اقتصادی محسوب شود زیرا با کاهش مواد شوینده برای آن اداره به همراه خواهد بود.

 

 

این مقاله سعی کرد شما را بادستگاه مدرن اسکرابر و عملکرد مناسب آن در محیط های بزرگ آشنا کند. سایت های مختلفی به صورت اینترنتی انواع مختلف دستی و خودروی این وسیله را به فروش می رسانند.

در این میان سایت تمیز گستر اندیشان انواع مختلف این محصول را به خریداران عرضه کرده است. خریداران با مراجعه به این سایت ضمن مشاهده تصاویر انواع این وسیله می توانند، مشخصات دستگاه ها را بررسی و قیمت های آنها را با یکدیگر مقایسه کنند و سپس محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

گفتنی است این سایت با ارائه شماره تماس 02166023323 در خدمت خریداران است تا آنها بتوانند تمامی اطلاعات لازم در مورد این دستگاه را کسب کنند و با تصمیم گیری درست محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

پرسش و پاسخ

آیا از اسکرابر برای زمین کاشی شده هم می توان استفاده نمود؟

خبر خوب این است که اسکرابر - زمین شوی را می‌توان روی کاشی نیز استفاده کرد. برای استفاده به عنوان اسکرابر زمین کاشی نیازی به تهیه یک دستگاه جداگانه ندارید، اگر فقط سطح کمی از کف‌پوش شما کاشی شده است ممکن است لازم باشد یکی از ماشین‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید.

اسکرابر چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکرابر دستگاهی است که برای نظافت و ضدعفونی کردن سطوح مختلف مانند سرامیک، سنگ، موزاییک، پارکت و حتی فرش استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها با استفاده از آب، مواد شوینده و برس‌های مخصوص، لکه‌ها، آلودگی‌ها و جرم‌ها را از روی سطوح پاک می‌کنند و آنها را تمیز و درخشان می‌کنند.

چه نوع اسکرابری برای من مناسب است؟

نوع اسکرابری که برای شما مناسب است به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اسکرابرها در دو نوع دستی و برقی موجود هستند. اسکرابرهای دستی برای مصارف خانگی و سطوح کوچک مناسب هستند، در حالی که اسکرابرهای برقی برای مصارف صنعتی و سطوح بزرگ مناسب هستند.

از کجا می توان اسکرابر خرید؟

می توانید اسکرابر را از فروشگاه های لوازم نظافتی، فروشگاه های آنلاین همانند سایت تمیز گستر خریداری کنید.

چگونه از اسکرابر استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از اسکرابر به نوع دستگاه بستگی دارد. برای اسکرابرهای دستی، ابتدا باید مخزن آب را پر کنید و سپس با استفاده از برس، سطح مورد نظر را تمیز کنید. برای اسکرابرهای برقی، ابتدا باید دستگاه را روشن کنید و سپس با هدایت آن روی سطح، آن را تمیز کنید.

چه نکاتی را باید در هنگام استفاده از اسکرابر رعایت کرد؟
  • قبل از استفاده از اسکرابر، دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.
  • از مواد شوینده مناسب با نوع سطح استفاده کنید.
  • از اسکرابر بر روی سطوح ناهموار یا ناهموار استفاده نکنید.
  • بعد از هر بار استفاده، اسکرابر را تمیز و خشک کنید.
مشاوره و پشتیبانی